Supermarketům holduje většina lidí. Je to prosté – vše máme na jednom místě, od oblečení, přes kosmetiku až po potraviny. Malí obchodníci tímto trendem ovšem trpí. Nemohou si ve většině případů dovolit vyrovnat se velkoobchodním cenám, a proto je jejich zákazníci opouštějí.
Někteří lidé si ovšem začínají uvědomovat, v čem jim malé obchody dříve vyhovovali a pomalu se do nich vrací. Z jakých důvodů?
těstoviny mašličky.jpg
·         KVALITA
Asi nejdůležitější položka. Nemusí nutně platit vždy a také vyžaduje, aby člověk objevil to správné. Výrobky malých obchodníků se ale mnohdy mohou pyšnit daleko lepší kvalitou než výrobky velkých nákupních řetězců. Značka vždy nezaručuje kvalitu, což se týká především těch levnějších. V takových případech je naprosto jedno, zdali zboží značkové je, či není. Zvláště to platí v případě oblečení, kdy malé obchody prodávají mnohdy velice kvalitní, přesto nedoceněné oblečení.
·         PŘIJEMNÉ PROSTŘEDÍ
Nejen že prostor není tak přelidněný, prostředí je ale mnohem příjemnější než v supermarketech. Prodavači často rozumějí také lépe tomu, co prodávají, protože se zaměřují na méně produktů. 
·         BIO JE BIO
Trend bioproduktů poslední dobou po mnoha aférách ustupuje. Lidé přestávají věřit etiketám a s nápisy „BIO“ a raději dále kupují osvědčené, chutné potraviny. Přitom je to zcela jednoduché. V dnešní době už existuje mnoho lokálních obchůdků, které nabízejí stoprocentní bio produkty převážně od českých výrobců. Takto kvalitní potraviny mohou do vaší kuchyně vnést úplně nový rozměr.
rodina a nákupní centrum.jpg
·         MÉNĚ LIDÍ
Jen velmi málo lidem jsou davy, tak obvyklé v nákupních centrech, lhostejné. Pravdou bohužel je, že čím více obchodu je v centru nakumulovaných, tím více lidí zde potkáte. Nemluvě pak o období před svátky, nebo volnem, kdy jsou supermarkety přímo přecpané. V malém obchodě vás toto ovšem zcela jistě nepotká a svůj nákup budete moct provést v klidu.

Supermarket vs. krámek